Είναι Κυριακή πρωί και ο ήλιος τσουρουφλίζει. Πηγαίνω με το longboard μια βόλτα μέχρι το πάρκο. Κίνηση στους δρόμους αλλά στη γειτονιά κανείς. Που έχουν πάει όλοι; Συναντάω λίγο πιο κάτω τη Χρύσα. Έχει φορτώσει το αμάξι με την ολοκαίνουργια σανίδα και το κουπί της. «Πάω παραλία για yoga πάνω στο sup, θες να έρθεις;», μου λέει και χωρίς δεύτερη σκέψη μπαίνω στο αμάξι. Άλλωστε κάτι τέτοιες ημέρες, μπορείς να ζήσεις ένα νέο – διαφορετικό Urban Adventure, έξω από το καυσαέριο και τη βαβούρα της πόλης, κοντά στη φύση και – γιατί όχι;- πάνω στα κύματα!

Στη διαδρομή μαθαίνω μερικά πράγματα για το stand up paddle και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει. Η Χρύσα έμαθε να κάνει SUP πέρυσι το καλοκαίρι στα Χανιά της Κρήτης, στο «PaddleboardYoga» και έχει πολλά να μου πει. «Πρόκειται για μια νέα μορφή άσκησης που συνδυάζει την κλασική yoga με την όρθια σανιδο-κωπηλασία. Οι ρίζες της yoga βρίσκονται στην Ινδία, ενώ του sup στη Χαβάη. Ο συνδυασμός αυτών των δύο, όμως, προέκυψε στις παραλίες της Χαβάης και της Πολυνησίας. Με την άνθηση του Stand Up Paddle, ήταν θέμα χρόνου να ανακαλύψουν οι γιόγκι τις δυνατότητες που μπορεί να τους παρέχει η χρήση της σανίδας και να τις εξελίξουν».

«Το στούντιο μας είναι η θάλασσα και το στρώμα των ασκήσεών μας η σανίδα!» Με επιβεβαιώνει πως δεν είναι κάτι πολύ δύσκολο καθώς εκτελούμε ακριβώς τις ίδιες ασκήσεις και στάσεις του σώματος όπως και στην κλασική γιόγκα απλά πάνω σε μια σανίδα. Δε χρειάζεται να έχεις ισορροπία ή να έχεις εξοικείωση με οποιοδήποτε είδος σανίδας. Εάν βέβαια έχεις δοκιμάσει κλασικές ασκήσεις yoga σε συνδυασμό με ασκήσεις ενδυνάμωσης και ασκήσεις αναπνοής pranayama είσαι πανέτοιμος. Καλό είναι να έχεις ευλυγισία, ισορροπία αλλά κυρίως αγάπη για τη θάλασσα και όρεξη για γυμναστική.

Αφού φτάνουμε στην παραλία της Βάρκιζας και μεταφέρουμε τη σανίδα από το αμάξι στο νερό, κάνουμε μερικές ασκήσεις στην άμμο πριν ξεκινήσουμε το session. «Ποια σημεία του σώματος γυμνάζει η yogaπάνω στο sup;», ρωτάω τη φίλη μου. «Γυμνάζει ολόκληρο το σώμα, δεν εστιάζει σε ένα μόνο σημείο. Βελτιώνει την αναπνοή, συμβάλλει στη διατήρηση ενός ισορροπημένου μεταβολισμού, τονώνει την καρδιακή και κυκλοφορική λειτουργία, ανακουφίζει από τον πόνο και βελτιώνει τις αθλητικές επιδόσεις. Βοηθάει στη χαλάρωση του μυαλού και του σώματος, ενώ γυμνάζει και ενδυναμώνει ομοιόμορφα όλο το σώμα. Στο εξωτερικό, φαντάσου, η SUPYoga χρησιμοποιείται σα μέσο αποκατάστασης από τραυματισμούς!»

Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον καλύτερο τρόπο να γυμναστώ μια τόσο όμορφη, ηλιόλουστη μέρα. Το να συνδυάζεις άλλωστε φύση, γυμναστική και χαλάρωση είναι το κάτι άλλο. Δανείζομαι μια σανίδα από έναν γνωστό που συναντάω στην παραλία και ακολουθώ βήμα βήμα τις ασκήσεις που μου δείχνει η Χρύσα. Αφού ολοκληρώνουμε το πρόγραμμα, πιάνω το κουπί και πάω μια βόλτα στα βαθιά. Άλλωστε πάνω στο SUP μπορείς να κάνεις τα πάντα, μπορείς να πας βόλτα σε χαλαρούς ρυθμούς και να σερφάρεις εάν έχει κύμα. Ακόμα όμως και αν πέσεις, απλά δροσίζεσαι και επιστρέφεις εύκολα στη σανίδα. Είναι άλλωστε και αυτό μέρος της απόλαυσης!

Αν θέλεις να δεις τις θερμίδες που καταναλώνονται στα διάφορα είδη άσκησης πάνω στη σανίδα, τσέκαρε το link εδώ: http://www.islesurfboardsblog.com/home/2015/04/10/sup-fitness-how-many-calories-does-paddle-boarding-burn-2/

Λίγα λόγια για το PaddleBoardYoga: Ιδρύθηκε το 2014 στα Χανιά από τον Urban Adventurer Στέφανο Αβερκίου, με σκοπό να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες SUP σε κάθε επισκέπτη. Μέσα στις δραστηριότητές του συγκαταλέγονται μαθήματα SUP, SUPYoga, περιηγήσεις, εκδρομές με τα SUP και εμπορία ειδών SUP. Ανοίγει 1η Μάιου και λειτουργεί ως τέλος Οκτώβριου. Θα τον βρείτε στην πανέμορφη παραλία στο Λουτράκι Ακρωτηρίου, ένα μικρό κολπίσκο προστατευμένο από τον αέρα, ιδανικό για τα μαθήματα της SUPYoga αλλά και για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τις ομορφιές της Κρητικής ακτογραμμής πάνω στη σανίδα τους.

Για περισσότερες πληροφορίες δες εδώ: http://www.paddleboardyoga.net/

By Όλγα Νικολαΐδου – An Urban Adventurer

- -